Smartshopping, 2009, is een project dat gebaseerd is op de kernkwadranten, een systeem uit de communicatie. Een kernkwadrant bestaat uit vier onderdelen: de kernkwaliteit (die iemand bezit), de valkuil (als hij daar te ver in doorschiet), de uitdaging ( wat hij nodig heeft om niet in de valkuil terecht te komen) en de allergie (als de kwaliteit van de uitdaging te ver doorschiet).
Het project bestaat uit papieren winkeltassen met opschriften uitdagingen. De bijbehorende T-shirts zijn bedrukt met de valkuil. De tassen zijn op diverse locaties met en zonder T-shirts gefotografeerd.
titel werk: ‘Smartshopping Human, 2008
afmeting: 29,7 x 42 cm, opl 5
materiaal: inkjetprint
titel werk: ‘Smartshopping Trust’, 2008
afmeting: 29,7 x 42 cm, opl 5
materiaal: inkjetprint, mat
titel werk: ‘Smartshopping series of 9’, 2008
afmeting: 9 x 29,7 x 32 x 0,5, opl. 3
materiaal: inkjetprint, mat op 0,5 cm plaatmateriaal